Een schoolbreed project waarbij de kinderen eerst een voorstelling vol circustechnieken zien, die ze daarna zelf kunnen uitproberen
De voorstelling
Jip moet voor school een werkstuk maken over de schilder Johannes Vermeer. Ze kan zich maar moeilijk concentreren. Ze valt in slaap en belandt al dromend in het atelier van de schilder en zijn behendige hulpje Diederik.
Diederik weet van elk opruimklusje in het atelier een spel te maken. Bezems zijn niet alleen om mee te vegen, maar ook om te balanceren. Theedoeken droog je door te zwaaien en de waslijn is perfect om te springtouwen.
Het wordt een gezellige boel, tot Johannes Vermeer ontdekt dat er een verstekeling in het atelier is. Wat doet Jip daar? En haar kleding, dat is niet volgens de laatste mode van de zeventiende eeuw. Zodra Jip nieuwe kleding aanheeft en met Diederik acrobatische toeren uithaalt krijgt Johannes Vermeer inspiratie en schildert een meesterwerk!
Het Circuscircuit
De kleuters gaan met een lesbox in de eigen klas aan de slag.
Voor groep 3 tot en met groep 8 is er een circuit waarin de kinderen alle technieken die ze in de voorstelling hebben gezien kunnen uitproberen. Inclusief lesbrief voor alle leerjaren.
Thema's: kunst, circus, 17e eeuw, erfgoed
Prijzen
Tot 250 leerlingen € 1750,00
250 tot 400 leerlingen € 2650,00
400 tot 450 leerlingen, prijs in overleg
450 tot 650 leerlingen € 4150,00
Maatwerk op aanvraag
Locatie
Dagproject in school of op locatie
Voor de voorstelling benodigd, 6 x 6 meter speelvlak, hoogte minimaal 3, beter 3,5 meter, ruimte groot genoeg voor aantal kinderen dat komt kijken
Voor het circuscircuit, alle klaslokalen met tafels en stoelen aan de kant, en gedeeltelijk in de hal of buiten.
Vul het onderstaande formulier in om contact op te nemen met de artiest. Je kunt normaal gesproken binnen enkele dagen een reactie verwachten.
Na haar opleiding voor theaterdocent heeft Lisette van Gemert zich bij poppentheaterwerkplaats ‘de Proeve‘ gespecialiseerd in poppenspel. Sindsdien maakt en speelt ze visueel theater en straattheater, waarbij clownerie, fysiek theater, poppenspel, maskerspel en acrobatiek elkaar afwisselen en aanvullen. Ze houdt van het directe contact en verbinding met haar publiek, met als doel om te verwonderen en ook een publiek dat niet vanzelfsprekend naar het theater gaat mee te nemen in de magie van het moment.
Lisette is als zelfstandig artiest en docent werkzaam bij festivals, evenementen, op scholen, en in kleine theaters. Op scholen speelt ze voorstellingen met lesbrief en workshop gecombineerd, zodat het jonge publiek niet alleen theater ervaart door te kijken, maar vooral door het daarna ook zelf te doen.
Grote gemene deler in de verschillende werkzaamheden is liefde voor het vak theater en om daarmee een verhaal te vertellen. Daarnaast houdt Lisette ervan om vanuit theater anderen iets te leren en een bijzondere ervaring mee te geven.
Laat de artiest weten wat je van de voorstelling vond en schrijf een recensie!